20 dagar kvar

Okej nu kan man säga att nedräkningen har börjat. Dem flesta är igång redan och köpter julklappar. Det är ju trots allt bara 20 dagar kvar till julafton. Natacha Peyre skrev i sin blogg:

Va ute på stan idag och det var helt hysteriskt folk handlar julklappar som aldrig förr,
det känns som att julen blir mer och mer materialistisk,
och folk glömmer att det viktigaste är att man har det mysigt med sina anhöriga.
Ville bara påminna om det!!

Jag kan bara hålla med. När jag var mindre så var julen just det som den ska vara helt magisk. Och det handlade inte om alla dom där paketen som man fick det handlade om så mycket mer. Att få vara med sina nära, äta mat tillsammans, skämta, prata och ha kul, allt det är en överaskning i sig.
Det känns som att alla stressar inför att köpa julklappar och besväras av det. Jag ger julklappar till mina nära för att göra dom glada och tiden fram tills personen öppnar paketet ska inte vara ett besvär.
Att göra någon annan människa glad gör verkligen en själv glad.

image84
Men kvällarna blir mörka, och månen lyser klar,
han blickar ner på barnen så underlig och rar.
De står och ser tillbaka med fingrarna i mun,
Tills mor fått dem i sängen och vyssar dem i blund.

Där bor små fina älvor bak mossig jättesten.
De kommer fram och dansar ibland i månens sken,
och tomtebarnen tycker att inte någonting
kan vara lika vackert som älvorna i ring.

Så lätt och späd är älvan, men tomten tung och tjock,
det märktes härom afton, de skulle gunga bock.
Fast älvorna var åtta och barnen bara två
det inte ville lyckas att väga jämnt ändå.


Ur Tomtebobrnen

Kommentarer
Postat av: Emelie

Den heter ju , Tomtebobarnen. xD
den läste alltid mormor för mig när jag var liten ,skitsöt bok!

2007-12-06 @ 10:29:03
Postat av: Felix

Mac är lätt de bästa fan :)

2007-12-10 @ 23:00:08
URL: http://lookgood.blogg.se
Postat av: Marie

håller med om det där du tog från Nataschas blogg :)

2007-12-16 @ 22:16:25
URL: http://www.marie88.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0