Shopaholic

Jag har tänkt skriva om mitt största beroende: SHOPPING

Det finns ju dom som tror att man inte alls kan vara beroende av att shoppa, jag och många fler vet att det visst går. Lika lätt som det är att fastna för ex. alkohol är det att fastna för shopping.
Jag har som ett behov av att köpa saker något som kan fylla det där lilla tomrummet för ett tag. Något man kan glädjas åt i någon dag. Jag får ett "VILL HA" behov precis som man kan få utav en viss maträtt eller liknande. När jag shoppar finns inte "jag behöver" ibland kan jag tänka "den här passar till det och det". Men oftast blir det bara att shoppa för att det är kul, det är sällan jag behöver något egentligen. Men den där lilla rösten säger "du behöver visst det där, sluta fåna dig", den där jävla rösten som finns i mitt huvud. Alla mina kläder får inte ens plats.
Ibland kan det vara jobbigt när man verkligen känner för att köpa något och inte kan det. Jag får något som liknar panik känslor. Pengar försvinner på en gång och jag kommer inte ens ihåg vad jag har köpt när jag ska gå igenom hur det kom sig att dom där pengarna bara försvan. Ibland leder det till miljontals ångrade köp och massor av skuldkänslor. Stora skuldkänslor har jag för dem där Johnson shortsen jag köpte förra året, dom gick på runt 1800 kr och inte fan kan jag ha dom nu. Det får bli mitt mål, att komma i dom igen. Jag vill även komma i mina älsklingar från Sass & Bide, ett par svarta stuprör.
image12
Förövrigt har Hilary Duff en grym stil.
Hejdå alla shopping galna människor :) och alla andra förståss <3 puss /Hanna Stark


Kommentarer
Postat av: Gud (Patrick)

Omg :O kläder o smink är allt tjejer tänker på, sen efter de så kommer killarna :O

2007-07-18 @ 10:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0