Min skola

Jag går på hantverksakademins gymnasium i ettan. Jag börjde där denna termin och trivs jättebra. Det som är speciellt med skolan är att man inte söker någon inriktning utan man väljer vad man helst vill till jul så jag har alltså inte valt ännu. Men jag har ju min afunderingar kring vad jag vill jobba med och det är hår elelr smink. Jag torr att jag är mest sugen på att jobba med smink för det har verkligen intresserat mig sedan jag var väldigt liten.
Ni kan läsa lite mera här: http://www.hantverksthlm.com/studier/index.asp?view=206
Jag har hört av flera av mina kompisar att dom är skoltrötta redan nu men själv är jag inte det minsta skoltrött och jag har inte hört någon annan i min klass som har klagat över det heller. Kanske slänger in en bild på klassfotot senare. Skolan öppnade förra året och är väldigt fräsh innuti. Varannan vecka har man "verkstads vecka", dom veckorna innebär att man gör en "hantverksorientering" genom skolans olika verkstäder (måleri, trä, textil, metall, keramik, läder, kök och salong). Jag har varit i alla förutom måleri och salong denna vekca har jag kök. Jag tycker att det har fungerat bra i alla verkstäder förutom keramik :P
Sen är dom andra veckorna självklart teori veckor. Jag tycker att det är bra att man får pröva på allt och sedan bestämma sig. Jag kan säga att det är flera som har ändrat sig :)

Om någon undrar någonting så är det bara att fråga. Och jag undrar självklart vilken Josefin som ställde frågan om jag kunde skriva lite om min skola.

Jag kommer att vara med på gymnasiemässan i älvsjö imorrn så glöm inte bort att titta förbi ;)

Mvh Hanna Stark


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0