Sol, Bad & Backyard Babies

I tisdags kväll så åkte jag, mamma & Johanna till Sparreholm. Väl på mitt landställe så bestämde vi oss för att spela "familje geni" och självklart använde vi oss av de s.k barnfrågorna. För visst är vi ju barn? (a) Efter några rundor började vi lära oss svaren på barnfrågorna och böt till vuxenfrågorna och då blev det lite knepigare.

På onsdagen så åkte vi till en strand i Flen och solade och badade hela dagen. En sak som gjorde mig lite förvånad var att jag bangade på att hoppa från 3:an (hopptorn). Jag är inte höjdrädd och absolut inte rädd för vatten, jag älskar vatten. Och sedan är det en sådan härlig känsla att falla så jag har ingen aning vad det var som fick mig att "inte våga". Johanna hoppade från 5:an, då kände jag mig feg. På kvällen gick jag och Johanna en promenad och det hade hunnit bli ganska mörkt ute. Det finns ju vildsvin och vargar i Sparreholm så jag gick runt och var rädd för "djuren" medans Johanna blev rädd och misstänksam när hon såg andra människor och bilar som körde förbi. Haha, undrar vad hon tänkte när en bil stannade vid oss på vägen utan lampor.. Han i bilen undrade iaf om vi hade sett någon som körde riktigt fort i samma riktning som han själv. Nu i efterhand när jag tänker så kan dte ju ha varit en civil-snut ;D

I torsdags så åkte vi till Oxelösund (en bit utanför Nyköping) till Jogersö och solade och badade hela dagen. Där var det verkligen kul och jag tog mod till mig och hoppade från 4:an (högsta som de har där).

I fredags så var det ganska dåligt väder men vi drog till Malmköping och badade, där hoppade vi från 5:an och jag kan säga att jag aldrig skulle ha hoppat om det inte vore för barnfamiljen som satt nere på bryggan. De ropade "hoppa, hoppa, hoppa" i kör, vad kunde jag göra då liksom? Jag vart illa tvungen.... jag kommer att göra om det =)
På kvällen så åskade och blixtrade det, mindre kul...

I går så åkte vi hem från landet eller iaf jag, Johanna och Pappa. Backyard Babies spelade ju på sommarkrysset på grönan. Men ärligt vet inte om det var värt 140kr för att höra en låt, i regnet. Senare under kvällen skämde jag ju som vanligt ut mig och hade kanske sönder en lampknapp :/ förlåt! + ett förlåt till Johanna
"man ska inte måla läppstifft på killar när man inte har kontroll över själva läppstifftet" det lärde jag mig igår.


jogersö

Kommentarer
Postat av: Malin

Shit vad du har badat! vad härligt ;D här har det varit mindre bra väder i slutet av veckan och bättre i början av veckan :) saknar dig! hoppas det slutar åska snart så du kan ringa mig som vi tänkt! :)

2008-08-03 @ 20:06:57
URL: http://mmmalinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0