Bra egenskaper

Jag läste nyss Emelies blogg http://wiljestark.blogg.se och det handlade om bra egenskaper eller om man ska uttrycka det, talanger. Jag var med Emelie och Johanna förr förra helgen och då skulle vi säga 3 bra egenskaper om varandra. Det verkar som att Emelie tog illa upp av mitt skämt. Jag skämtade om att hon hade MVG i att duscha för hon duschar varje dag. Hon brukar klaga på att hennes hår känns slitet och då säger jag bland annat varje gång att hon duschar håret för ofta.

Nu är ni säkert nyfikna på det jag fick höra:

1. Mode
2.Skönhet
3. Hår

Allt det hör ihop och det kan vem som helst ta reda på "fakta om". Det kändes så överdrivet ytligt att få höra det. Jag blev faktist lite ledsen när jag senare tänkte efter. Jag vet att det finns saker som jag är bra på som även andra människor uppskattar. Jag får b.la. ofta beröm för min "fantastiska" sång röst. Jag kollade på Lizzie McGuire Vol 1 igår avsnitt 4. Det handlar om att hon känner sig som en medelmåtta i allt. I det avsnittet säger hon något i stil med "jag undrar hur många talanger en människa får under en livstid" och det tycker jag verkligen är en bra fråga. Det roliga är att hon i det avsnittet hittar sin "dolda" talang men hon inser att det inte är någonting som hon gillar.
Jag tror att alla människor är bra på någonting men alla kanske inte har upptäkt vad de är bra på.

Kommentarer
Postat av: Malin

Du sjunger så underbart fint!;D Du ska vara glad över att du kan sjunga så sjukt bra och fint! För jag har alltid önskat att jag skulle kunna sjunga men det är något jag inte kan.

2008-02-20 @ 09:52:30
URL: http://mmmalinn.blogg.se
Postat av: johanna

men stumpan! det där var ju bara skämt alla grejjer, alltså nåra var ju sanna men det finns så himla mycket mer att säga! mina egenskaper då, låter som om jag är värsta slampan :'D haha!

2008-02-20 @ 14:58:24
URL: http://heyweardo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0