Halsont

Just nu känner jag mig vekligen inte på topp, jag är sjuk, men ändå försökte jag tvinga mig iväg till skolan. Jag sov endast några timmar för att jag hade en sådan fruktansvärd hosta. Jag känner mig som en dålig människa när jag stannar hemma. Det känns precis som att jag skolkar. Jag var ju borta halva vårterminen i nian och då var det flera i klassen som sa att jag skolkade. Det vore kul att se personerna som sa att jag skolkade behöva gå och lägga sig klockan 18:00 och sova ända till 11:00. Att jag sedan inte passade tider är en annan sak. Jag vill inte berätta så mycket om varför jag var sen i bloggen men man kan säga att det blev en ond cirkel. Ett mönster man själv fastnade i. Men jag har skärpt mig nu  och är riktigt stolt över mig själv. Fick ett gulligt sms av Amanda hon skrev: Man saknar ju dig här i skolan. Sådana sms blir man alltid glad utav :)

image146
Amanda

Det finns faktist några små saker man kan göra när man har ont i halsen för att lindra smärtan och det är:

  • Dricka te med honung i
  • Strepsils (jordgubb för det är den bästa smaken)
  • Besöka läkare för att få reda på om det är bakterier (så som halsfluss)
  • Sova
  • Ta ett varmt bad, det är skönt att bada även om inte halsen blir bättre (inte om du har feber)

    Någon läsare som har fler tips?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0