Dags att ändra vanor

Det inlägget som jag tidigare skrev om att jag "känner mig tjock".. blev helt fel. Jag valde helt fel ord och texten kan ha sänt ut fel signaler. Om jag nu ska rätta mig så ska jag säga att jag vill ändra lite på mina matvanor för att få ut maximalt av min träning och bli piggare. Låter det bättre? Jag vet precis vad det är som gör mig sugen på godis. Det är när jag är när jag har låg energi, alltså när jag är hungrig. Och det är när jag bestämmer mig för att inte äta onyttigt jag blir sugen på allt. Jag tror därför inte på att man ska förbjuda sig själv "allt onyttigt". För då tänker man bara på all "tråkig" mat man måste äta och allt man kan och skulle vilja äta.

Jag har haft väldigt konstiga syner på mat och jag vill inte ha det längre

Och angående träning så var mitt mål från början att bli smal. Jag var trött på att bli kallad fet. Sen upptäkte jag hur otroligt roligt det var att träna, särskillt styrka. Så just nu är mitt mål att få riktigt snygga muskler :)

image209

Första bilden är tagen för några veckor sedan, andra bilden är tagen i höstas, tredje bilden är tagen då jag var som rundast förra våren (det syns inte så bra på denna bild), fjärde bilden är tagen för någon månad sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0