Kryssningen

Jag, mamma, bror och min älskling var på kryssning från onsdag till fredag morgon. Den gick till Helsingfors i Finland. Båten skulle avgå 17:00 på onsdagen så vi åkte dit så vi var där en timma innan. Det var inga köer alls så det gick smidigt. Precis där man skulle gå på båten så stod det 2 stycken och fotograferade människor som går på båten. De frågade mig på engelska om dom fick fotografera mig för att jag var så vacker men jag sa nej. Dom sa ju inte ens varför dom fotograferade men det visade sig att det var bilder dom sedan sålde som "minnes kort". vi hade bokat att äta buffe klockan 17:15 och det var så gott men det finns ju så mycket mat och efterrätt att man går där och hämtar flera gånger. Det dåliga är ju att man får så ont i magen efteråt. Efter maten gick vi runt och kollade i alla affärer på båten. Och klockan 19:00 var det ett väldigt coolt akrobat nummer, "det stora hjulet" tror jag att de kallade det för. Sen gick vi runt och kollade på alla andra ställen i båten. Lyssnade på karaoke ett tag. Det tråkiga var att det nästan bara var finska låtar och jag kan inte finska. Så ingen utav oss förstod.
Vi gick och la oss ganska sent, svensk tid för att sedan vakna till finsk tid på morgonen. Efter frukostbuffen så gick vi av i helsingfors och kollade i massa butiker. Jag köpte en klänning med öppen rygg och ett par strumpisar. När vi kom tillbaka till båten så köpte jag även ett gulligt manikyr sett.

Det var iaf en väldigt kul kryssning. Myste massor med älsklingen och så. Fast han blev lite sur på mig för att jag var så borta, det kallas åksjuk haha. Jag hade tagit åksjukepiller men det gungade rejält ett tag.

xD puss /Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0