Sluta aldrig jämföra




När jag ser den här reklamen brukar jag bli irriterad. Jag tänker genast på människor som jämför sig själv med alla andra. Jag är en typisk person som andra gillar att jämföra sig med. Det har lett till att det alltid ska vara fel på mig och att vissa personer gillar att framhäva mina brister. Det är inte speciellt snällt. När jag var mindre så jämförde jag mig mycket med andra men inte längre. Man måste lära sig att älska sig själv. Och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte älskade mig själv för det gör jag. Alla har dagar då de verkligen avskyr sig själv men vet ändå innerst inne vad de egentligen tycker om sig själva.

Hur bra vore inte det om alla kunde sluta jämföra utseénden? Jag dömmer aldrig någon för deras utsida längre men det har jag gjort, jag vet det. Jag finner inte längre något nöje i att snacka skit om andras utseénden. Det är bättre att se det som är fint i en människa än haka upp sig på det som är mindre fint.

Vi måste bli bättre på att ge varandra komplimanger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0