Pluggis? Öh, nej

Det var ett tag sedan jag kom hem från skolan där jag skrev nationella, engelska uppsatsen. Det handlade om olika årstider och jag valde om att skriva om en vinter då jag träffade en väldigt speciell person. Ni kan ju gissa vem? :p Jag vet inte varför jag valde att skriva om just det tillfället men det kändes rätt. För det minnet betyder mycket för mig. Den dagen förändrade mitt liv.

Nu sitter jag här hemma och håller på med en litteraturstudie som går ut på att jag ska skriva lite om en författare och denna persons verk. Jag har valt att skriva om Sophie Kinsella men det är svårt att hitta fakta om henne men det ska nog gå bra. Eller ja det måste gå perfekt eftersom att jag vill ha ett MVG i Svenska A. Påtal om betyg så blir jag väldigt ofta kallad för pluggis men om sanningen ska fram så är det här andra gången jag pluggar någonting hemma på hela ettan i gymnasiet. Har jag behövt anstränga mig? Nej, inte ett dugg. Antar att jag lärde mig en hel del i segeltorpsskolan och ibland saknar jag verkligen mina lärare där. Just nu på svenskan i min skola så håller vi på lära oss vad ett substantiv är och vad som är skillnaden mellan ordklasser och satsdelar. Lägg av säger jag bara. Jag lär mig ingenting alls och det känns bara onödigt att "sitta av" lektionerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0