Vuxna människor "leker" med dockor

Jag startade min dag men att gå upp klockan halv tre och äta en omelett. Nu ljuger jag lite, kan lika bra kalla det stekt ägg som jag fick att se ut som en omelett. Efter det begav jag mig till gymmet och stannade där i en och en halv timma och så kom mamma och hämtade upp mig. Jag åkte med henne och handlade samt hämtade ut ett paket till mig från nelly som ni kan se innehållet på i tidigare inlägg. Hittade även ett sött gosedjur som jag fick med mig hem.

När jag var på sats kollade jag på en dokumentär som handlade om dockor som ska likna bebisar. Det var så otroligt söta och något man skulle kunna tänka sig köpa åt ett barn. Men dokumentären handlade om vuxna som köpte dockorna åt sig själva och såg dem som sin bebis. Tänk att en docka kan göra en vuxen människa "hel" och att man kan få likadana kännslor för en docka som för en människa. Jag kan förstå att tillverkaren får kännslor för dockorna, hon la ju ner så mkt i produceringen, då betyder det ju någonting för en själv. Men de som köpte dockorna och såg dem som sin bebis att gå runt med i en barnvagn, bytra blöja på och gosa med det förstår jag inte. Hur kan man som vuxen behandla en docka som om den vore ens egna barn?


en söt liten apa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0